Varmistamme turvallisen, kustannustehokkaan ja joustavan jakeluketjun käyttämällä aikarahtialuksia, pitkäaikaisia yhteistyösopimuksia sekä matkakohtaisia rahtauksia. Etsimme jatkuvasti uusia, vastuullisia tapoja toimia sekä pyrimme säilyttämään joustavuutemme reagoida markkinamuutoksiin.
Käytössämme on tällä hetkellä viisi Terntank Rederi A/S:lta aikarahdattua alusta. Aikarahtilaivoilla varmistamme jatkuvat toimitukset terminaaleille sekä asiakkaillemme Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Tarjoamme laivoja myös kolmansien osapuolien käyttöön aina kun se on laivojen aikataulujen ja markkinatilanteen kannalta mahdollista.
LNG-teknologia auttaa NEOT:a jatkamaan ympäristöystävällistä, kustannustehokasta ja joustavaa toimintaa Itämerellä, jossa uudet rikkipäästörajat tulivat voimaan vuoden 2015 alussa.
Terntank Rederi AS tilasi neljä uutta LNG-käyttöistä 15 000 DWT:n tuotetankkeria. Kaksi näistä laivoista on NEOT:n käytössä aikarahtialuksena. Ensimmäinen laivoista otettiin käyttöön elokuussa 2016 ja toinen joulukuussa 2016.
Uudet LNG-käyttöiset laivat täyttävät kaikki tulevat päästörajoitukset jo vuonna 2016. Laivojen hiukkaspäästöt vähenivät yli 90 % ja NOx-päästöt yli 80 %. Lisäksi kaikki uudisrakenteiset laivat vähentävät 35-40 % kasvihuonekaasupäästöjä verrattuna vanhempiin öljytankkereihin.
LNG-käyttöiset laivat ovat tärkeä edistysaskel Itämeren alueen kehitykselle. LNG:n saatavuus Itämeren alueella on jo tällä hetkellä hyvä ja saatavuuden lisääminen tulee olemaan avainasemassa, jotta uusien laivojen ympäristöystävällisyys saataisiin hyödynnettyä mahdollisimman tehokkaasti.
LNG-projektin hankenimenä on ollut Baltic SO2lution. Baltic SO2lution sai tukea EU:lta, jonka vuoksi projekti on osarahoitettu Euroopan komission toimesta. Lisätietoa Baltic SO2lution -projektista voi lukea Zero Vision Tool -sivuilta, joka toimii projektin raportointisivuna.